Monday, November 26, 2012

Nak kena update Blog....

Hi...Yela...yela....da berapa hari da ada la orang nih suh update blog...Ok...Sabtu lepas me and my family (termasukla suami ngan anak-anak) blk ke Kg Tanjung Besar Kuala Lipis Pahang, hanya semata-mata nak panjat pokok manggis, langsat, rambutan dan dokong...Mmm..kebun buah-buahan....sudah lama (I) (ada orang tak suka letak I - jangan marah) aku tak berjalan dalam kebun buah-buahan sejak-sejak berumah tangga....dulu..masuk jer hutan opss..kebun..mesti aku akan fikirkan ada ularla...hantula......pacatla..dan segala jenis haiwan yang menakutkan... Kepada Mokde, Norhayati...sorryla......ila pinjam gambar utk upload kt blog nih.... Jom..kita ronda-ronda kebun/dusun kt kg nih
Dusun Hj Zain Da kemas dan bersih selepas dibersihkan oleh Maklong ngan Pakngah....Mokde beberapa kali dok ingtkan aku...kalau bukan kerana dorang nih...dia pon tak sanggup nak masuk kebun nih...
Antara salah satu pokok durian di kebun nih...Suami aku selalu dok cite..zaman dulu-dulu dok tunggu durian gugur....lepas tu berebut dengan si oink-oink...
Bak kata makcik-makcik aku...ni buah bidara.....yeke...ntahla...kalau aku..buah bidara siam kaler hijau...nih buah mata kucing
Kolam ikan Mokwe...Kalau zarif ngan sofi nmpk....silap-silap dorang masuk berenang kt dalam ni ha...haru biru la aku nnti
Ha...nih buah manggis...aku petik pakai tangan jer.....masa lepas aku ngan hubby kutip buah nih...adala peraih datang nak beli..ada ke patut nk beli RM2 seKG...baik aku makan sampai lebam buah nih dari jual RM2 jer...mana taknya..kt Pasar Malam Raub pon RM8/kg...bak kata mokwe.....kalau tepi jalan.....dah tentu RM10/kg....
Last sekali...buah rambutan ni ha...aku ngan hubby aku sampai kena gigit dgn kerengga...aduh sakit...kitorg x dpt nk bwk blk byk...sebabnya...banyak sangat kerengga.... Ha..kalau korang-korang nk dtg ke kebun n sanggup panjat pokok....apa lagi.....bgtaula... Banyak lagi buah-buahan yang tak sempat aku explore...buah pulasan..langsat....jering....salak...macam-macam ada..itik...ayam...........

2 comments:

  1. oiii itik..ayam..bukan buah....

    ps terima kasih kerana mengupdate

    ps2 terima kasih sebab x guna aku..

    ps3 dengar cakap gak ko neh eh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaha.....nnti nk msukkan gmbr2....terlarang td..ahahhaa

      Delete